Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2011

Προσωρινή λύση για τον Άι-Στράτη

Μερική λύση στο 15νθήμερο αποκλεισμό των μικρών νησιών του Αιγαίου και του Αγίου Ευστρατίου, μετά την εμπλοκή με το Ρωσικό Νηογνώμονα, επιχειρεί να δώσει το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Ήδη για τα νησιά όπου παρουσιάστηκε το μεγαλύτερο πρόβλημα, τις Οινούσσες και τα Ψαρά, προχώρησε στην έκδοση άδειας για τη μεταφορά μόνο φορτηγών, ενώ μέχρι χθες αργά το απόγευμα είχε συζητηθεί να υπάρξει αυτή η απόφαση και για τον Άγιο Ευστράτιο.

Το πρόβλημα με τον Άγιο Ευστράτιο και το πλοίο «Αιολίς» ήταν πιο δύσκολο να επιλυθεί, καθώς υπάγεται σε μεγαλύτερη κατηγορία (δεύτερη) και οι λιμενικές αρχές δεν μπορούν να διευθετήσουν το θέμα, γιατί το πλοίο ταξιδεύει μόνο με πρωτόκολλο πιστοποιημένο από νηογνώμονα.
Ο δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου, που βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, ζήτησε να δοθεί προτεραιότητα για τα πλοία που εκτελούν άγονες γραμμές. «Θα πρέπει το αρμόδιο Υπουργείο να βρει λύση», δήλωσε στο «Ε» ο δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου, Χαράλαμπος Μακρής, τονίζοντας: «Η λύση αυτή είναι μισή. Θα πρέπει να συνεχιστεί απρόσκοπτα η επικοινωνία μας με τη Λήμνο. Δεν μπορούμε να εξυπηρετούμαστε με το “Aqua Maria”, καθώς δεν εξυπηρετούνται οι επιβάτες που θέλουν να μεταβούν στη Μύρινα για διάφορες δουλειές. Οι ώρες δεν εξυπηρετούν και οι κάτοικοι του νησιού επιβαρύνονται οικονομικά, καθώς θα πρέπει να παραμείνουν στη Λήμνο για μια ή περισσότερες ημέρες.»
Ήδη για αρκετά πλοία έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την παρακολούθησή τους από άλλο νηογνώμονα, ενώ το αρμόδιο Υπουργείο έχει ξεκινήσει τον έλεγχο για κάθε μια από τις περιπτώσεις που έχουν εμπλακεί στο πρόβλημα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ κάποιοι εκτιμούν ότι θα ξεπεράσει το εξάμηνο.
Τόσο ο δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου όσο και οι άλλοι δήμαρχοι των μικρών νησιών που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, έχουν ζητήσει από το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, που έχει στην αρμοδιότητά του τις επιδοτούμενες, λεγόμενες και ως άγονες γραμμές, να δώσει πολιτική λύση στο πρόβλημα, γιατί όπως υποστηρίζουν θα δημιουργηθεί σοβαρό ζήτημα με την ενδοεπικοινωνία και ειδικότερα για τον Άγιο Ευστράτιο, όπου τις περισσότερες φορές το χειμώνα λόγω των κακών καιρικών συνθηκών το μεγαλύτερο πλοίο αδυνατεί να «πιάσει» στο λιμάνι.

WWW.EMPROSNET.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου