Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Aκτοπλοΐα: Χτύπησαν «κόκκινο» τα οικονομικά-άρχισαν οι αυξήσεις στα εισιτήρια των πλοίων

Της Αγγελικής Καλλή για την Ημερησία
Αναδημοσίευση

Στα 210 εκατ. ευρώ περίπου ανήλθαν το 2010 οι εν αναμονή εισπράξεις για τις τέσσερις εισηγμένες εταιρείες της ελληνικής ακτοπλοΐας, την ώρα που ο τζίρος τους περιορίστηκε στα 728 εκατ. ευρώ. Η οικονομική ασφυξία στην αγορά ανάγκασε τις διοικήσεις των περισσότερων να παραχωρήσουν στους πελάτες τους περιθώρια αποπληρωμής άνω των επτά μηνών προκειμένου να εξοφλούν τα τιμολόγιά τους. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες βρίσκονται σε κατάσταση οικονομικής ασφυξίας και αναζητούν διεξόδους προκειμένου, όπως λένε ωμά πλέον στελέχη τους, να μην κλείσουν.
Ηδη άρχισαν οι πρώτες αυξήσεις στα εισιτήρια των πλοίων με 8% από τη Blue Star Ferries για τους επιβάτες σε ορισμένες γραμμές και περικοπή των προσφορών. Αυξήσεις 6,5% έχει ανακοινώσει η Aegean Speed Lines, αναπροσαρμογή των τιμών της ακόμα και πριν από το Πάσχα εξετάζει η ΑΝΕΚ, ενώ οι Μινωικές σε πρώτη φάση μειώνουν τις προσφορές τους, προκειμένου οι τιμές των ναύλων να φθάσουν στα επίπεδα του 2008.

Περικοπές
Οι περικοπές δρομολογίων είναι το δεύτερο πεδίο στο οποίο εστιάζουν οι ακτοπλόοι. Η ANEK θα προχωρήσει σε αναδιάταξη του στόλου της τόσο στο Αιγαίο όσο και στην Αδριατική, ενώ παράγοντές της δεν αποκλείουν να συνεχιστούν οι αποδρομολογήσεις πλοίων της. Η εταιρεία έχει παρατείνει για 15 μέρες τη διάθεση των αδιάθετων μετοχών από την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, προκειμένου να αντλήσει περί τα 24 εκατ. ευρώ για να ενισχύσει τα ταμεία της.
Η HSW έχει θέσει εκτός δρομολογίων το ταχύπλοό της Ηighspeed 1 και το συμβατικό Ρόδος. Ο όμιλος της Attica εξετάζει να μην επαναφέρει στη γραμμή των Χανίων το Blue Ηorizon, το οποίο έχει σταματήσει τα δρομολόγιά του και αντικαθιστά πλοίο της εταιρείας στην Αδριατική. Επίσης προβληματισμός υπάρχει στην εταιρεία αν είναι σκόπιμο να διατηρήσει τρία πλοία στα Δωδεκάνησα.
Ο όμιλος Grimaldi, ο βασικός μέτοχος των Μινωικών Γραμμών προβληματίζεται για την πληθώρα των πλοίων που υπάρχουν στην Αδριατική και τη γραμμή του Ηρακλείου. «Ποντάρει» σε κινήσεις αποχώρησης από ανταγωνιστές του και βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις, ώστε να καταφέρει οπωσδήποτε να πουλήσει το ποσοστό της εταιρείας στη HSW. Επίσης αναζητά γραμμές του εξωτερικού για να μεταφέρει εκεί πλοία των Μινωικών.
Πάντως περισσότερο καθοριστικές αποφάσεις επιφυλάσσεται να λάβει ο ιταλικός όμιλος μετά το Σεπτέμβριο, ενώ εκπρόσωποί του δηλώνουν ότι θα στηρίξει την επένδυσή του στις Μινωικές. Η Aegean Speed Lines φέτος θα δρομολογήσει τα δύο από τα ταχύπλοά της στις Κυκλάδες και θα επιχειρήσει με το τρίτο κρουαζιέρες για τουρίστες από τη Σαντορίνη στο Ηράκλειο. Η ΝΕΛ συνόδευσε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της για αύξηση κατά περίπου 50% των ζημιών της με δεύτερη, στην οποία αναφέρει ότι δεν θα συμμετέχει τελικά σε διαγωνισμό για την εξαγορά τουρκικής εταιρείας μεταφορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου