Τετάρτη, 25 Μαΐου 2011

Καβάλα - Μυτιλήνη σε 7 ώρες


Τo «Αίολος Κεντέρης Ι», κι όχι το «Αίολος Κεντέρης», θα δρομολογηθεί στη γραμμή Καβάλας - Λήμνου - Μυτιλήνης - Χίου, σύμφωνα με την απόφαση που υπέγραψε η υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Ελπίδα Τσουρή.

Το πλοίο θα πραγματοποιεί δρομολόγια κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο, ξεκινώντας στις 8:30 το πρωί από το λιμάνι της Καβάλας και φτάνοντας στις 5:50 το απόγευμα στη Χίο. Από το λιμάνι της Χίου θα αναχωρεί κάθε Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή στη 1:00 το μεσημέρι και θα φθάνει στο λιμάνι της Καβάλας στις 10:20 το βράδυ. Η περίοδος δρομολόγησης του πλοίου είναι από 15 Ιουλίου μέχρι 30 Αυγούστου.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολογίων που δόθηκε στη δημοσιότητα, το πλοίο θα ξεκινήσει να εκτελεί το δρομολόγιο Καβάλα - Λήμνος σε τρεις ώρες, το Καβάλα - Μυτιλήνη σε επτά ώρες και δέκα λεπτά και το Καβάλα - Χίος σε εννέα ώρες και δέκα λεπτά.
Τα δρομολόγια του πλοίου προς Μυτιλήνη και Χίο επιβαρύνονται από τις προσεγγίσεις στα λιμάνια.

Ποιο είναι…
Το «Αίολος Κεντέρης Ι» έχει μήκος 112,2 μέτρα, πλάτος 15,7 μέτρα και βύθισμα τέσσερα. Πρόκειται για πλοίο τύπου monohull, που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 1.000 επιβάτες και 210 Ι.Χ. αυτοκίνητα ή 146 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 12 φορτηγά.
Το πλοίο έχει ναυπηγηθεί το 2000 από τη ΝΕΛ στα γαλλικά ναυπηγεία Alstrom Leroux Naval.
Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το πλοίο είναι 36 κόμβοι.
Το «Αίολος Κεντέρης» που αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι θα δρομολογούνταν στη γραμμή, έχει μήκος 140 μέτρα, πλάτος 21,8 μέτρα και η ταχύτητα που αναπτύσσει είναι 40 κόμβοι. Το βύθισμά του είναι 3,6 μέτρα. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι το πολύ μεγάλο πρωτόκολλο μεταφοράς επιβατών που έχει το πλοίο, 1.742 άτομα. Επίσης μπορεί να μεταφέρει 442 Ι.Χ. αυτοκίνητα ή συνδυασμό 124 Ι.Χ. αυτοκινήτων και 38 φορτηγών. Έχει ναυπηγηθεί στα ίδια ναυπηγεία με το «Αίολος Κεντέρης Ι», το 2001.

Η ΝΕΛ δοκιμάζει
Η επιλογή τής ΝΕΛ να δρομολογήσει το «Αίολος Κεντέρης Ι» και όχι το «Αίολος Κεντέρης», και μόνο στην περίοδο υψηλής τουριστικής κίνησης, δείχνει πολλά. Πρώτα από όλα δείχνει ότι η εταιρεία δοκιμάζει να αξιοποιήσει σε ελεύθερη δρομολόγηση ένα πλοίο που μέχρι προσφάτως ήταν δρομολογημένο σε ενδοκυκλαδική άγονη γραμμή. Αν το πείραμα πετύχει εμπορικά, ίσως την επόμενη χρονιά διευρυνθεί η περίοδος δρομολόγησης και αλλάξει το πλοίο που θα δρομολογηθεί.
Η προσπάθεια της Ναυτιλιακής να αξιοποιήσει τα ταχύπλοά της δείχνει ότι δεν ευδοκιμούν οι προσπάθειες για πώληση ή ναύλωσή τους στο εξωτερικό.
Η ναύλωση του «Αίολος Κεντέρης Ι» το περσινό καλοκαίρι στη Γαλλία δεν επαναλήφθηκε φέτος, καθώς τα γεγονότα στη βόρεια Αφρική έκαναν ασύμφορη τη δρομολόγηση του πλοίου.

www.emprosnet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου