Ο παλιός γνώριμος των λιμανιών της Χίου και της Μυτιλήνης που επιστρέφει στο βόρειο Αιγαίο, είναι το πλοίο «Θεόφιλος» της ΝΕΛ. Η επιστροφή του σηματοδοτεί την έναρξη ενός εντελώς νέου σχεδιασμού για το φετινό καλοκαίρι από την πλευρά τής Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, η οποία αφορά όλο το βόρειο Αιγαίο. Οι μέχρι τώρα γνωστοί σχεδιασμοί της εταιρείας αλλάζουν ριζικά. Η επιλογή που έγινε είναι να αξιοποιηθεί καλύτερα ο υπάρχων στόλος, έτσι ώστε να μειωθούν οι δαπάνες του ομίλου κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.
Φεύγει, λοιπόν, από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη το «Μυτιλήνη» και στη θέση του θα μπει το «Θεόφιλος». Έτσι, τα δύο πλοία που θα εξυπηρετούν τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη για λογαριασμό τής ΝΕΛ θα είναι τα «European Express» και «Θεόφιλος».
Το «Μυτιλήνη» θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος και στη συνέχεια το δρομολόγιό του θα επεκταθεί προς Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο και Καβάλα. Να σημειωθεί ότι το Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ικαρία εκτελείται και από το «Ταξιάρχης», οπότε η άγονη γραμμή της μεθορίου θα έχει αυξημένη κάλυψη το φετινό καλοκαίρι. Με την κίνηση αυτή, η ΝΕΛ απαντάει έτσι στο αίτημα για καλύτερη σύνδεση της βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια των νησιών μας. Θυμίζουμε ότι από τη Λήμνο και άλλα νησιά του Βορείου Αιγαίου υπήρχαν αιτήματα για αντικατάσταση του «Ταξιάρχης», καθώς θεωρείται ότι δεν επαρκεί για να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες των νησιών για την περίοδο του καλοκαιριού.
Ήδη η ΝΕΛ έχει καταθέσει τα σχετικά αιτήματα για τη δρομολόγηση των πλοίων της στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών κι αναμένει την έγκρισή τους ώστε να προχωρήσει στην εφαρμογή του νέου σχεδιασμού.
Η γραμμή Ικαρίας - Σάμου
Το ενδιαφέρον τής ΝΕΛ για τη γραμμή Ικαρίας - Σάμου χρονολογείται από πολύ παλιά. Στο παρελθόν είχαν γίνει κάποιες απόπειρες να μπει στη γραμμή αυτή, περιλαμβάνοντάς την στον αρχικό σχεδιασμό για το κτίσιμο των πλοίων της σειράς «Αίολος» με σκοπό να δρομολογήσει ένα εξ αυτών των πλοίων, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία ωστόσο. Σήμερα η ΝΕΛ ξαναβάζει πλώρη για εκεί, λοιπόν, καθώς θέλει να χτυπήσει την Hellenic Seaways. Ίσως η ΝΕΛ να μην είναι έτοιμη για ένα ολοκληρωτικό πόλεμο με την Hellenic Seaways, σίγουρα όμως το φετινό καλοκαίρι θα δοκιμάσει τις δυνάμεις της.
Η ΝΕΛ επιδιώκει να πλήξει τα έσοδα της ανταγωνιστικής εταιρείας από το «Νήσος Μύκονος» που είναι δρομολογημένο σε αυτήν τη γραμμή. Από την επιτυχία ή μη του «Μυτιλήνη», η Ναυτιλιακή θα κρίνει αν τη συμφέρει να διαπραγματευτεί μια αμοιβαία απόσυρση πλοίων, π.χ. η Hellenic Seaways να αποσύρει το «Νήσος Χίος» από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη και η ΝΕΛ το «Μυτιλήνη» από τη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος. Ωστόσο, αν η εμπορική επιτυχία τού «Μυτιλήνη» είναι πολύ μεγάλη, δε θα μπει στη λογική της διαπραγμάτευσης αυτής και θα προσπαθήσει να εδραιωθεί στη γραμμή.
Επιπλέον είναι σίγουρο πως οι ηγετικοί κύκλοι τής ΝΕΛ, αν και δεν το λένε, συνεκτιμούν ότι η παραπέρα μείωση των εσόδων τής Hellenic Seaways από το βόρειο Αιγαίο θα ενεργοποιήσει άλλα σενάρια, όπως αυτό που θέλει το «Νήσος Χίος» και το «Νήσος Μύκονος» να πωλούνται στο εξωτερικό.
Γιατί ματαιώθηκε…
Μετά την αλλαγή των πλάνων τής ΝΕΛ για το βόρειο Αιγαίο, ματαιώνεται ο σχεδιασμός που ήθελε το «Αίολος Κεντέρης 1» να μπαίνει στη γραμμή Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι το πλοίο επρόκειτο να πραγματοποιήσει μόλις 17 δρομολόγια στη συγκεκριμένη γραμμή. Αν η δρομολόγησή του ήταν μέχρι τη Μυτιλήνη, εκτιμάται ότι θα ήταν κερδοφόρο. Μετά από τις πιέσεις όμως που ασκήθηκαν και αποφασίσθηκε η επέκταση του δρομολογίου έως τη Χίο, το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργούνται πολλά προβλήματα, με το σημαντικότερο από αυτά να είναι πως η γραμμή αποδεικνυόταν μη κερδοφόρα. Το δεύτερο ζήτημα είναι ο ελλιμενισμός του πλοίου. Το μικρό λιμάνι της Χίου δεν μπορεί να φιλοξενήσει ένα πλοίο την ώρα που ένα άλλο πλοίο κάνει ελιγμούς πρόσδεσης.
Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η εκτίμηση ότι το υψηλό κόστος του εισιτηρίου στα ταχύπλοα δε βοηθάει στην εμπορική επιτυχία της γραμμής, στην παρούσα οικονομική συγκυρία.
www.emprosnet.gr
Το «Μυτιλήνη» θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος και στη συνέχεια το δρομολόγιό του θα επεκταθεί προς Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο και Καβάλα. Να σημειωθεί ότι το Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ικαρία εκτελείται και από το «Ταξιάρχης», οπότε η άγονη γραμμή της μεθορίου θα έχει αυξημένη κάλυψη το φετινό καλοκαίρι. Με την κίνηση αυτή, η ΝΕΛ απαντάει έτσι στο αίτημα για καλύτερη σύνδεση της βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια των νησιών μας. Θυμίζουμε ότι από τη Λήμνο και άλλα νησιά του Βορείου Αιγαίου υπήρχαν αιτήματα για αντικατάσταση του «Ταξιάρχης», καθώς θεωρείται ότι δεν επαρκεί για να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες των νησιών για την περίοδο του καλοκαιριού.
Ήδη η ΝΕΛ έχει καταθέσει τα σχετικά αιτήματα για τη δρομολόγηση των πλοίων της στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών κι αναμένει την έγκρισή τους ώστε να προχωρήσει στην εφαρμογή του νέου σχεδιασμού.
Η γραμμή Ικαρίας - Σάμου
Το ενδιαφέρον τής ΝΕΛ για τη γραμμή Ικαρίας - Σάμου χρονολογείται από πολύ παλιά. Στο παρελθόν είχαν γίνει κάποιες απόπειρες να μπει στη γραμμή αυτή, περιλαμβάνοντάς την στον αρχικό σχεδιασμό για το κτίσιμο των πλοίων της σειράς «Αίολος» με σκοπό να δρομολογήσει ένα εξ αυτών των πλοίων, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία ωστόσο. Σήμερα η ΝΕΛ ξαναβάζει πλώρη για εκεί, λοιπόν, καθώς θέλει να χτυπήσει την Hellenic Seaways. Ίσως η ΝΕΛ να μην είναι έτοιμη για ένα ολοκληρωτικό πόλεμο με την Hellenic Seaways, σίγουρα όμως το φετινό καλοκαίρι θα δοκιμάσει τις δυνάμεις της.
Η ΝΕΛ επιδιώκει να πλήξει τα έσοδα της ανταγωνιστικής εταιρείας από το «Νήσος Μύκονος» που είναι δρομολογημένο σε αυτήν τη γραμμή. Από την επιτυχία ή μη του «Μυτιλήνη», η Ναυτιλιακή θα κρίνει αν τη συμφέρει να διαπραγματευτεί μια αμοιβαία απόσυρση πλοίων, π.χ. η Hellenic Seaways να αποσύρει το «Νήσος Χίος» από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη και η ΝΕΛ το «Μυτιλήνη» από τη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος. Ωστόσο, αν η εμπορική επιτυχία τού «Μυτιλήνη» είναι πολύ μεγάλη, δε θα μπει στη λογική της διαπραγμάτευσης αυτής και θα προσπαθήσει να εδραιωθεί στη γραμμή.
Επιπλέον είναι σίγουρο πως οι ηγετικοί κύκλοι τής ΝΕΛ, αν και δεν το λένε, συνεκτιμούν ότι η παραπέρα μείωση των εσόδων τής Hellenic Seaways από το βόρειο Αιγαίο θα ενεργοποιήσει άλλα σενάρια, όπως αυτό που θέλει το «Νήσος Χίος» και το «Νήσος Μύκονος» να πωλούνται στο εξωτερικό.
Γιατί ματαιώθηκε…
Μετά την αλλαγή των πλάνων τής ΝΕΛ για το βόρειο Αιγαίο, ματαιώνεται ο σχεδιασμός που ήθελε το «Αίολος Κεντέρης 1» να μπαίνει στη γραμμή Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι το πλοίο επρόκειτο να πραγματοποιήσει μόλις 17 δρομολόγια στη συγκεκριμένη γραμμή. Αν η δρομολόγησή του ήταν μέχρι τη Μυτιλήνη, εκτιμάται ότι θα ήταν κερδοφόρο. Μετά από τις πιέσεις όμως που ασκήθηκαν και αποφασίσθηκε η επέκταση του δρομολογίου έως τη Χίο, το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργούνται πολλά προβλήματα, με το σημαντικότερο από αυτά να είναι πως η γραμμή αποδεικνυόταν μη κερδοφόρα. Το δεύτερο ζήτημα είναι ο ελλιμενισμός του πλοίου. Το μικρό λιμάνι της Χίου δεν μπορεί να φιλοξενήσει ένα πλοίο την ώρα που ένα άλλο πλοίο κάνει ελιγμούς πρόσδεσης.
Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η εκτίμηση ότι το υψηλό κόστος του εισιτηρίου στα ταχύπλοα δε βοηθάει στην εμπορική επιτυχία της γραμμής, στην παρούσα οικονομική συγκυρία.
www.emprosnet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου