<<Ναι» σε έκτακτη δρομολόγηση του «Μυτιλήνη» στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Μύρινα - Μυτιλήνη λέει ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρης Χαλκιώτης, αλλά χωρίς επιδότηση για τα δρομολόγια που θα πραγματοποιηθούν τον Ιούλιο και Αύγουστο. Επί της ουσίας δηλαδή, ο κ. Χαλκιώτης κινείται στο πλαίσιο που είχε η γραμμή αυτή ως άγονη όταν την εξυπηρετούσε το «Λισσός». Δηλαδή ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και επιδότηση για το διάστημα Σεπτεμβρίου - Ιουνίου. Τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο η άγονη γραμμή εξυπηρετείται χωρίς επιδότηση.
Με τους παραπάνω όρους, ο κ. Χαλκιώτης δήλωσε ότι μπορεί να εγκρίνει άμεσα την έκτακτη δρομολόγηση του «Μυτιλήνη», από τη στιγμή που δεν υπάρχει άλλο πλοίο που να ενδιαφέρεται για τη γραμμή. Επίσης διευκρινίζει ότι δεν μπορεί να δώσει τη γραμμή με επιδότηση διότι σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να έχει έγκριση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Ο κ. Χαλκιώτης διευκρίνισε ότι για τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Μύρινα - Μυτιλήνη δεν έχει γίνει διαγωνισμός. Η γραμμή θα προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα, καθώς αυτές τις μέρες λύθηκε η σύμβαση με το «Λισσός».
Παράλληλα, σημείωσε ότι το «Αίολος Κεντέρης Ι» εκτελεί διεθνείς πλόες, όπου οι κανόνες δρομολόγησης των πλοίων είναι διαφορετικοί. Συγκεκριμένα, η δρομολόγηση των πλοίων δεν εγκρίνεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ναυτιλίας και οι εταιρείες το μόνο που έχουν υποχρέωση να κάνουν είναι να γνωστοποιήσουν τη δρομολόγηση του πλοίου. Οι δε λιμενικές αρχές δε δικαιούνται να εμποδίσουν τη δρομολόγηση των πλοίων, διότι αυτό αντιβαίνει στην κοινοτική νομοθεσία. Αν η ΝΕΛ προσπαθούσε να δρομολογήσει το «Αίολος Κεντέρης Ι» σε εσωτερική ακτοπλοϊκή γραμμή, δε θα έπαιρνε την έγκριση του Υπουργείου.
Πιέσεις για έκτακτη δρομολόγηση
Το αίτημα για έκτακτη δρομολόγηση του «Μυτιλήνη» ώστε να εκτονωθούν τα συγκοινωνιακά προβλήματα της Λήμνου, φαίνεται ότι έχει ευρύτερη αποδοχή. Κατά πληροφορίες, παρά την αντιπαράθεση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου με τη ΝΕΛ, ασκούνται πιέσεις προς την εταιρεία να δρομολογήσει το «Μυτιλήνη» προς Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια του Αυγούστου. Μένει να δούμε αν θα υπάρξει κάποια θετική εξέλιξη εντός της επόμενης εβδομάδας.
emprosnet.gr
Παράλληλα, σημείωσε ότι το «Αίολος Κεντέρης Ι» εκτελεί διεθνείς πλόες, όπου οι κανόνες δρομολόγησης των πλοίων είναι διαφορετικοί. Συγκεκριμένα, η δρομολόγηση των πλοίων δεν εγκρίνεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ναυτιλίας και οι εταιρείες το μόνο που έχουν υποχρέωση να κάνουν είναι να γνωστοποιήσουν τη δρομολόγηση του πλοίου. Οι δε λιμενικές αρχές δε δικαιούνται να εμποδίσουν τη δρομολόγηση των πλοίων, διότι αυτό αντιβαίνει στην κοινοτική νομοθεσία. Αν η ΝΕΛ προσπαθούσε να δρομολογήσει το «Αίολος Κεντέρης Ι» σε εσωτερική ακτοπλοϊκή γραμμή, δε θα έπαιρνε την έγκριση του Υπουργείου.
Πιέσεις για έκτακτη δρομολόγηση
Το αίτημα για έκτακτη δρομολόγηση του «Μυτιλήνη» ώστε να εκτονωθούν τα συγκοινωνιακά προβλήματα της Λήμνου, φαίνεται ότι έχει ευρύτερη αποδοχή. Κατά πληροφορίες, παρά την αντιπαράθεση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου με τη ΝΕΛ, ασκούνται πιέσεις προς την εταιρεία να δρομολογήσει το «Μυτιλήνη» προς Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια του Αυγούστου. Μένει να δούμε αν θα υπάρξει κάποια θετική εξέλιξη εντός της επόμενης εβδομάδας.
emprosnet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου