Η ΠΝΟ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της απεφάσισε την συμμετοχή της στην 24ωρη Γενική Απεργία της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011 με απεργία στο λιμάνι του Πειραιά των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και με έναρξη την 00.01 και λήξη την 24.00.
Με την παραπάνω συμμετοχή της στην απεργία της υπερκείμενης τριτοβάθμιας οργάνωσης, η Διοίκηση της ΠΝΟ προτάσσει το μείζον ζήτημα της συνεχιζόμενης για ένα χρόνο πολιτικής επιστράτευσης των Ελλήνων ναυτεργατών, τρεις φορές την τελευταία οκταετία, 2002, 2006 και 2010 - η οποία μάλιστα επεβλήθη από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, για δεύτερη φορά στην πολιτική της ιστορία διακυβέρνησης της χώρας, καταφεύγοντας στο κατάπτυστο, επαίσχυντο και αντεργατικό μέτρο της πολιτικής κινητοποίησης και επίταξης προσωπικών υπηρεσιών ναυτικών, μέτρο γνωστό από τα προηγούμενα έτη, μέτρο που συνιστά όνειδος για κάθε δημοκρατική χώρα.
Απαίτηση της Διοίκησης της ΠΝΟ και των Ελλήνων ναυτεργατών εξακολουθεί να αποτελεί η άμεση και χωρίς άλλη καθυστέρηση ανάκληση του παραπάνω μέτρου και η κατάργηση της σχετικής νομοθεσίας που το επιβάλλει και παράλληλα καλεί την Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας, ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ να πράξουν το αυτονόητο, καταργώντας άμεσα το μέτρο αυτό.
Ακόμη, στέλνει σαφές, ηχηρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι η Διοίκηση της ΠΝΟ δεν είναι διατεθειμένη να απεμπολήσει τα κεκτημένα με κόπους και θυσίες ετών, εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των Ελλήνων ναυτεργατών, που προστατεύονται από το Σύνταγμα της χώρας και από την κείμενη νομοθεσία, ούτε δε είναι αποφασισμένη να παραμένει απλός θεατής στην κατεδάφιση των δικαιωμάτων αυτών, που καταβαραθρώνονται κατ΄επιταγήν των δανειστών της χώρας.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της συμμετοχής της ΠΝΟ στην 24ωρη Γενική Απεργία της ΓΣΕΕ είναι:
• Άμεση κατάργηση της γενεσιουργού αιτίας όλων των δεινών των εργαζομένων, που είναι η υπαγωγή της χώρας μας στον Ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης – Τρόικα (Μνημόνιο – Ν. 3845/6-5-2010) και του Εφαρμοστικού Νόμου για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο (Ν.3986/2011)
• Προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα, για σταδιοδρομία σε θέσεις αξιωματικών και κατωτέρου πληρώματος, που συνιστά τον ισχυρό κρίκο στην αλυσίδα της απασχόλησης και άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών από το κράτος, δεδομένου ότι έχει στερέψει επικίνδυνα η δεξαμενή έμψυχου δυναμικού της ναυτιλίας μας.
• Διατήρηση του ΝΑΤ και απρόσκοπτη συνέχιση χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό των παροχών όλων των Ταμείων, όπως ίσχυε μέχρι και το έτος 2010, καθώς και διατήρηση των εφάπαξ παροχών, όπως αυτά χορηγούνται σήμερα από τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων.
• Άμεση απόσυρση του σχεδίου νόμου για τους ένοπλους φρουρούς στα πλοία, γιατί με τον τρόπο αυτό δεν αντιμετωπίζεται η μάστιγα της πειρατείας και η προστασία των ναυτεργατών για ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, πράγμα που συνιστά αυτονόητη υποχρέωση του ελληνικού κράτους, αντίθετα αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων, ενώ παράλληλα ασκείται ψυχολογική βία στους ναυτεργάτες από την παρουσία των φρουρών αυτών.
• Διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας για τον Οίκο Ναύτου, με ταυτόχρονη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
• Επαναλειτουργία του Ν.Ι.Ε.Ν. για τους Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους και αξιοποίησή του αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε.
• Διασφάλιση θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών – διεύρυνσή τους στο μέλλον και καταπολέμηση της ανεργίας.
• Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ.
• Διατήρηση του ΕΛΟΕΝ, ως αυτοτελούς Λογαριασμού και φορέα ιδιωτικού δικαίου, με χρηματικούς πόρους από εισφορές πλοιοκτητών και ναυτικών και μηδενική επιβάρυνση του δημοσίου για τις λειτουργικές του δαπάνες.
• Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΓΕΝΕ και χωρίς άλλη καθυστέρηση ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών.
• Έξοδος από την στασιμότητα στο χώρο των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπου οι αποδοχές των ναυτικών έχουν καθηλωθεί στα επίπεδα του προηγούμενου έτους 2010, δημιουργώντας αδιέξοδο και απόγνωση στους ναυτεργάτες»
«Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της απεφάσισε την συμμετοχή της στην 24ωρη Γενική Απεργία της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011 με απεργία στο λιμάνι του Πειραιά των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και με έναρξη την 00.01 και λήξη την 24.00.
Με την παραπάνω συμμετοχή της στην απεργία της υπερκείμενης τριτοβάθμιας οργάνωσης, η Διοίκηση της ΠΝΟ προτάσσει το μείζον ζήτημα της συνεχιζόμενης για ένα χρόνο πολιτικής επιστράτευσης των Ελλήνων ναυτεργατών, τρεις φορές την τελευταία οκταετία, 2002, 2006 και 2010 - η οποία μάλιστα επεβλήθη από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, για δεύτερη φορά στην πολιτική της ιστορία διακυβέρνησης της χώρας, καταφεύγοντας στο κατάπτυστο, επαίσχυντο και αντεργατικό μέτρο της πολιτικής κινητοποίησης και επίταξης προσωπικών υπηρεσιών ναυτικών, μέτρο γνωστό από τα προηγούμενα έτη, μέτρο που συνιστά όνειδος για κάθε δημοκρατική χώρα.
Απαίτηση της Διοίκησης της ΠΝΟ και των Ελλήνων ναυτεργατών εξακολουθεί να αποτελεί η άμεση και χωρίς άλλη καθυστέρηση ανάκληση του παραπάνω μέτρου και η κατάργηση της σχετικής νομοθεσίας που το επιβάλλει και παράλληλα καλεί την Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας, ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ να πράξουν το αυτονόητο, καταργώντας άμεσα το μέτρο αυτό.
Ακόμη, στέλνει σαφές, ηχηρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι η Διοίκηση της ΠΝΟ δεν είναι διατεθειμένη να απεμπολήσει τα κεκτημένα με κόπους και θυσίες ετών, εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των Ελλήνων ναυτεργατών, που προστατεύονται από το Σύνταγμα της χώρας και από την κείμενη νομοθεσία, ούτε δε είναι αποφασισμένη να παραμένει απλός θεατής στην κατεδάφιση των δικαιωμάτων αυτών, που καταβαραθρώνονται κατ΄επιταγήν των δανειστών της χώρας.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της συμμετοχής της ΠΝΟ στην 24ωρη Γενική Απεργία της ΓΣΕΕ είναι:
• Άμεση κατάργηση της γενεσιουργού αιτίας όλων των δεινών των εργαζομένων, που είναι η υπαγωγή της χώρας μας στον Ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης – Τρόικα (Μνημόνιο – Ν. 3845/6-5-2010) και του Εφαρμοστικού Νόμου για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο (Ν.3986/2011)
• Προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα, για σταδιοδρομία σε θέσεις αξιωματικών και κατωτέρου πληρώματος, που συνιστά τον ισχυρό κρίκο στην αλυσίδα της απασχόλησης και άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών από το κράτος, δεδομένου ότι έχει στερέψει επικίνδυνα η δεξαμενή έμψυχου δυναμικού της ναυτιλίας μας.
• Διατήρηση του ΝΑΤ και απρόσκοπτη συνέχιση χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό των παροχών όλων των Ταμείων, όπως ίσχυε μέχρι και το έτος 2010, καθώς και διατήρηση των εφάπαξ παροχών, όπως αυτά χορηγούνται σήμερα από τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων.
• Άμεση απόσυρση του σχεδίου νόμου για τους ένοπλους φρουρούς στα πλοία, γιατί με τον τρόπο αυτό δεν αντιμετωπίζεται η μάστιγα της πειρατείας και η προστασία των ναυτεργατών για ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, πράγμα που συνιστά αυτονόητη υποχρέωση του ελληνικού κράτους, αντίθετα αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων, ενώ παράλληλα ασκείται ψυχολογική βία στους ναυτεργάτες από την παρουσία των φρουρών αυτών.
• Διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας για τον Οίκο Ναύτου, με ταυτόχρονη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
• Επαναλειτουργία του Ν.Ι.Ε.Ν. για τους Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους και αξιοποίησή του αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε.
• Διασφάλιση θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών – διεύρυνσή τους στο μέλλον και καταπολέμηση της ανεργίας.
• Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ.
• Διατήρηση του ΕΛΟΕΝ, ως αυτοτελούς Λογαριασμού και φορέα ιδιωτικού δικαίου, με χρηματικούς πόρους από εισφορές πλοιοκτητών και ναυτικών και μηδενική επιβάρυνση του δημοσίου για τις λειτουργικές του δαπάνες.
• Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΓΕΝΕ και χωρίς άλλη καθυστέρηση ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών.
• Έξοδος από την στασιμότητα στο χώρο των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπου οι αποδοχές των ναυτικών έχουν καθηλωθεί στα επίπεδα του προηγούμενου έτους 2010, δημιουργώντας αδιέξοδο και απόγνωση στους ναυτεργάτες»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου